Followers

Sunday, 8 July 2012

Pahala untuk Wanita

Assalamualaikum
Teya tengah rancak makan burger sambil berblogwalking  . Tetiba datang Ummi teya , dia mengunyah sesuatu . " Makan kurma mempunyai banyak khasiat selain dia mempunyai kandungan protein , serat , vitamin A dan C serat zat mineral . "  Ujar Cikgu Bahasa Melayu itu .

Teya pun serta merta mengambil 3 biji kurma sebagai kononnya 'cover' burger yg berlemak tadi lalu menyumbat ke dalam mulut   :)

Dalam bahasa Sepanyol  : Fecha 
Hehe , Silva yg ajar Teya .erkk .. ?
Okay , jgn marah . Setiap sesuatu kena ada mukadimah . Teya sebenarnya nak cerita sikit pasal Pahala Utk Wanita  . Apa yang seorang wanita dapat jika dia berbuat sesuatu . Mari kita saksikann ...Zassss !

  • Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 orang wali 

Orang search 'wali' , dia keluar Wali Band pulak !
  • Seorang wanita solehah adalah juga adalah lebih baik daripada 70 orang lelaki soleh 
  • Seorang wanita yang jahat adalah lebih buruk daripada 1,000 orang lelaki yang jahat !
  • 2 raakat solat dari  wanita yang hamil adalah  lebih baik daripada 80 raakat wanita yang tidak hamil . 
Untunglaa BERT kan ?
  • Wanita yang memberi minum susu kepada anaknya dari badannya , akan mendapat satu pahala daripada tiap-tiap titik susu yang diberikannya 
  • Wanita yang melayan baik suaminya yang pulang ke rumah dalam keadaaan lemah akan mendapat pahala jihad .
  • Wanita yang memerah susu binatang dengan bismillah akan didoakan oleh binatang itu dengan doa keberkatan 
  • Wanita yang menguli tepung gandum dengan bismillah , Allah akan berkatkan rezekinya . Sama je kot kalau kita tengah tanak nasi .  Ye la , kat sana makan roti :) Kat sini makan nasi 
Baitullah : Rumah Allah :)
  • Wanita yang menyapu lantai dengan berzikir akan mendapat pahala seperti menyapu lantai di Baitullah.
  • Wanita hamil akan dapat pahala berpuasa pada siang hari 
  • Wanita yang hamil akan dapat pahala beribadat pada malam harinya .
  • Wanita yang bersalin akan mendapat pahala 70 tahun solat dan puasa . Setiap kesakitan pahala pada satu uratnya Allah mengurniakan satu Haji .
  • Sekiranya wanita mati dalam masa 40 hari lepas bersalin , dia dikira mati syahid ! Subhanallah ...
  • Wanita yang menjaga solat , puasa , dan taat pada suaminya , Allah akan mengizinkannya untuk memasuki syurga dari mana-mana pintu yang dia suka :)
Macam mana ? Untungkan jadi perempuan ni .. Bersyukur lah pada Ilahi . Tapi nampak macam banyak untuk ibu dan isteri je... 
Ha ... apa lagi ? Kahwin la cepat-cepat ! Untung lah mak kita kann .. 

Last but not least ,
Shoutbox diaorang ni comel sangat . Terasa diri ini comel je bila conteng2 kat sini :) Klik pada shoutbox utk terjahh !






33 comments:

deqwan corat coret said... http://i.imgur.com/mkiht.png

bez kan jdi wanita nih..hehe

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

@deqwan corat coret

best2 . macam2 pahala dapat :)

~~oOpEt~~ said... http://i.imgur.com/mkiht.png

comel2 cbox diorg :D hehe.. teya buat la satu utk teya :D

leakedknowledge said... http://i.imgur.com/mkiht.png

cbox aku pon cumel jugak. kahkahkah

KorN said... http://i.imgur.com/mkiht.png

jadi, gunalah kebaikan itu dengan sebaiknya ye wahai wanita sekalian

LiLy @ MumMyQiStInA said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Itu lah dia keistimewaan seorg wanita...~

Ulya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

comel gilaaa .
smiley depa best2 , ni mula ak nak klik smiley bnyak2 ni ^^

Ulya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

untungnyaaa ak seorang wanita :)

ak wanita yang penuh berita gembira , Teyaaa :)

tenguk wall FB ang , ada berita gembira ak smpaikannn :)

BERT said... http://i.imgur.com/mkiht.png

syukurla teya kita jadi seorang perempuan... memang senang nak dapat pahala kalau kita buat benda yang baik dan diredhai.. satu saat nanti bila teya kawen dan jadi isteri aplikasikan semua ni.. Insyallah syurga untuk teya.. saya pun nak amalkan semua ni... aminnnn :))

Chic Na said... http://i.imgur.com/mkiht.png

tetiba rasa bangga jd wanita. hehehe.. :)

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

@leakedknowledge

cbox hang comel gak , mmg aku nak buh pun , tapi besar sgt , tak muat nak printscreen . :P

serius2 .. :)

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

@Ulya

iyee .. sangat untung ! Yeyayy .. haha , aku dah tengok . TAHNIAHH ULYA ... :)

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

@BERT

emm , bagusla kak . Aminnnn~ heheh , semuga menjadi isteri solehah :)

Boni JLL3 said... http://i.imgur.com/mkiht.png

banyak sebenarnya kelebihan menjadi seorang wanita ni, asalkan jangan mendekati benda2 yang ditegahNya sahaja. InsyaAllah.. hidup seorang wanita akan sentiasa diberkati..

izan mama mia said... http://i.imgur.com/mkiht.png

nnt dh ada jodoh yg sesuai,..kawenlah..byk kelebihannya..

Fatihah said... http://i.imgur.com/mkiht.png

wanita hiasan dunia. seindah hiasan adalah wanita solehah *lirik lagu*

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said... http://i.imgur.com/mkiht.png

jom jd wnita yg baik;) cmel btul shoutbox...

Wanieys said... http://i.imgur.com/mkiht.png

alhamdulillah dijadikan sbg seorang wanita :))

Emma said... http://i.imgur.com/mkiht.png

subhanallah! banyak sgt keistimewaan wanita dan begitu mudah tuk dapat pahala kan :D lagi2, kalo dah jadi isteri n ibu..

Semut Senyum said... http://i.imgur.com/mkiht.png

tiba2 teringin nak prgnant heehhe.... subhanaallah bestnye jadi pompuan ni!

Kamal Lee said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Baru semangat nak bace. Pastu tulis kebaikan utk wanita terus skip ke komen. Hewhew. Awat fibox hang tak bleh gune? Baru nak guling guling. Hewhew. :))

miss fluffy said... http://i.imgur.com/mkiht.png

untung sgt jd wanita...hehe
Alhamdulillah Allah jdikan sy wanita^^

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

@Kamal Lee

ammboi , pasal pompuan tak nak bace ehh ... haha

tak de guna ke ? mmg selalu masalah pun cbox tu ):

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png
This comment has been removed by the author.
putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

@miss fluffy

ye , alhamdulillah .. :)

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

@Semut Senyum

mesti comey kalao kak pregnant nanti .. ehehhe . eh ? dah kawen ke .

cikORENsengaL said... http://i.imgur.com/mkiht.png

wa nk nikah la kalo mcm 2..tpi mlgnya xdak calon lg..=,=

tirahzairi said... http://i.imgur.com/mkiht.png

jom amalkan baca doa...hehe.
shoutbox sy buwokkk!!!!

9n0L4 said... http://i.imgur.com/mkiht.png

nice sharing. pernah jugak buat entri pasal ni. :)

man said... http://i.imgur.com/mkiht.png

thanks for sharng.. good info.

CintaZulaikha said... http://i.imgur.com/mkiht.png

sb tulah, menjadi wanita yg hamil adalah perkara yg paling membahagiakan.

✉ ¥ana Fauzi ✉ said... http://i.imgur.com/mkiht.png

JADI PEREMPUAN NMPAK BEST PULAK:) HEHE . UNTUNGLAA SHOUTBOX DIORANG COMEL:) HUAAA ~!

Adylia Qarissa said... http://i.imgur.com/mkiht.png

alhamdulillah...dilahirkan sebagai wanita :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...