Followers

Friday, 20 July 2012

Kelisa Ramadhan

Tak da yang lebih sedap melainkan cekodok perisa durian yang teya masak . Ehemmm .. eh ? Mak teya masak , sorry  ...


Assalamualaikum ,
Selamat Menyambut Ramadhan   ! :)
Ayuh mari perbanyakkan amal ibadat kerana pahalanya berganda di Bulan Ramadhan . Menjelang esok , semua jenis Syaitoniirajim akan dibelenggu di Neraka . Tinggal je Nafsu dalam diri kita  . Ayuh la kawal nafsu dan tingkatkan amal ibadat .


Ini ikan Kelisa kesayangan Abbi Teya . Abbi baru je beli ikan ni  sejak ikan kelisa yang dulu mati . Minatnya terhadap ikan kelisa tak  pernah pudar ..... Tetibe teringat Rossa . Apakah ?

" Ni Kelisa Merah .. Nanti besar .. Sisik-sisik dia tukar jadi warna merah-merah  . Cantekk..  " 
Ujar ayahku penuh bangga .

Tak sabaaaarr nak tunggu dia besar dan jadi cam ni
Terpukau teya untuk 5 minit . ...
Teya punya tunguuu dia nak besarrr ...

Hari Pertama  ..........
*
*
*

Seminggu kemudian ........
*
*
*

2 minggu kemudian ....
*
*
*
  " err...Bila nak Besarr ??? ==' " 
Nampaknya teya kena tunggu 3 tahun lagi nak tunggu dia besar dan cantikk ..  Tak sabar nak tengok ...
Nak tau harga dia masa baru beli .... try tanya ayah teya . Teya tanya dah .

Yeay .. Malam ni dah boleh terawih ... !
Esok pagi dah boleh bangun sahur  .... !  Selamat menjalani ibadah puasa , rakan2 bloggerku .. :)

Ini follower teya yang ke 500 .. !! Congratulation , Amirul .  weee 

Klik header dia utk terjahh !
Amirul , Aku gigih printscreen kau punye header sebab try again later . hehehhe ! Sorry ...  :P

30 comments:

Emma said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Salam Ramadhan teya :D Btw, Ikan tu cm Ikan arowana laa.. ho3

zacky786 said... http://i.imgur.com/mkiht.png

slmt b'pose ~

Cik Kay Jue said... http://i.imgur.com/mkiht.png

salam ramadhan juga buat teya... tahniah follower da 500 org.. :)

CintaKhadijah said... http://i.imgur.com/mkiht.png

salam ramadhan..:)

BERT said... http://i.imgur.com/mkiht.png

selamat berpose teyyaaa... tak lame nanti besar la kelisa tu.. baru tau tu ikan kelisa hehehehe

Chic Na said... http://i.imgur.com/mkiht.png

lambat eh kelisa tu nak besar? nanti teya da abis belajar besar la dia. hehe.. selamat berpuasa teya. :)

jaakechik said... http://i.imgur.com/mkiht.png

slmt berpuasa untuk tey JUGk.. hehehe.. sory lama x jenguk teya... busy siket skrg, xde masa sgt nk bw skrg. masa amat mencemburui jaakechik..hehehe

adibahfaizah said... http://i.imgur.com/mkiht.png

teya hbs degree, besar la tuhhh .hehe
Slamat berpuasa :)

Ulya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

amboi Teya . kaya lha tak lama lagik . hihi ^^

Salam Ramadhan Teya ! JOm2 kita tambah amalan kita bnyak2 belungguk2 ! >.<

Ulya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

ikan tu bnyak makan ! malas nak belaaa . =.='

SoLy SoLicious said... http://i.imgur.com/mkiht.png

salam ramadhan..selamat berpuasa :))

Boni Kacak said... http://i.imgur.com/mkiht.png

hahahahaaha.. sabar2.. memang perlukan kesabaran kalau bela kelisa ni..hehe..tapi bila da besar, memang cantik

miss fluffy said... http://i.imgur.com/mkiht.png

salam ramadhan..tggu ikan besaq yer??hehe

miss fluffy said... http://i.imgur.com/mkiht.png

salam ramadhan..tggu ikan besaq yer??hehe

leakedknowledge said... http://i.imgur.com/mkiht.png

ikan tu buleyy makan x? mesti sedap masak ikan kelisa 3 rasa...bhahaha

~~oOpEt~~ said... http://i.imgur.com/mkiht.png

salam ramadhan teya :D

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

@Emma

haha , memang ikan arowana pun

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

@Chic Na

aah . betul tu . lambat gilee lagik . :P

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

@jaakechik

hehe . tak pe la kak jaaa .. akhirnya datang juge . teya pun sukee :)

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

@Ulya

hahha , betul2 . ikan tu mmg byk makan . !!

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

@leakedknowledge

hahhaha . mesti la buleh . 3 rasa . adooi sedapnye . tak leh tak leh .. kesian diee :P

9n0L4 said... http://i.imgur.com/mkiht.png

slmt berpose ye teya. ;)

Nurlyla said... http://i.imgur.com/mkiht.png

belum jdik merah pun ikan teya tu.. bila nk jdik merah?

LiLy @ MumMyQiStInA said... http://i.imgur.com/mkiht.png

hehe..sabar2..sedar tak sedar membesar juga tu.. :)

Salam Ramadhan al-mubarak...moga ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnye..~

tirahzairi said... http://i.imgur.com/mkiht.png

selammat berpuasa teya....mohon puasa penuh taun nie...hehe

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

salam ramadhan juga buat semua yg mengomen di sini :)

Michelle Hopell said... http://i.imgur.com/mkiht.png

ada plak ikan kelisa , serius baru tahu. hihi .. selamat berposa teya :)

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

@Nurlyla

yg kecik lagi .. baru 5 ke 6 bulan nanty besar baru dia cantik

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

@Michelle Hopell

ha ?? ye ke baru tau ? hehhehe

Amirul Verdasco Nadzri said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Thank Teya.. terharunya aku...wuwuwuwu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...