Followers

Sunday, 3 April 2011

Tak Boleh Hidup Tanpa HP !!!

Kepada semua blogger yang aku kenali mahupun tidak....aku ingin menyoal satu 
soalan .
Bagi anda yang pernah memiliki sebuah Hp atau yang sedang memiliki sebuah Hp, sudah tentulah anda gembira menjalani hidup anda bersama Hp tersayang.. kan??
Sangat gembira menatapnya, menekannya... tapi suatu hari Hp yang selalu di sisi
 anda itu TIADA??boyemo

Sudah pasti anda gelabah, tak tentu arah dan sebagainya... 
Tambah2 yang ada boyfriend tu, lagiii laah! Haha... (ayat selingan)

Maksud aku di sini, aku juga manusia biasa, Normal! Aku sudah tentu aku sedih Hp ku tiada di sisiku..
Walaupun rupanya tidaklah sehebat mana !!....



Cuba teka, yang mana satu HPku? hahaboyemo

Macam tahu2 je kan Hp ni, suruh aku tangkap dia.... Buat kenangan. 

Ceritanya bermula pada waktu itu..........

8 pagi ( 3 April ) -    Ayahku merungut2 tentang Hpnya yang dimasuki air.. Habis separuh 
Hpnya Basah! Aku agak terkejut dan simpati. Tapi, aku buat tak tahu je sebab, 
Itu bukan Hpku!
                        
                           

9.30 pagi          - Aku sedang meneliti laptop. Ayahku datang sambil membelek2
 Hpnya.  " Alaaah.. tak boleh guna sudah! kena hantar ke kedai baiki 
semula. Aku tidak menoleh tetapi mengiyakan kata- katanya. :)
  
                 
                                Tiba2.... Ayahku mengambil Hpku... 
" Abi guna Hp kak buat sementara waktu ni ye.. Tukar sim, la.dalam seminggu siap kot. Nanti kawan2 Abi call payah.. " 

 Aku hanya terseyum kelat. Apakan dayaku.. Dia AYAHku... 

Aku dengan berat hatinya menyerahkan Hpku. Senyap. Kemudian berkata " Ingat! Selepas siap terus tukar!"

Ayahku seorang Businessman dan telefon bimbitnya tidak pernah sunyi daripada sebarang panggilan.
Walhal, aku pula bukanlah seorang businesswoman???!!

Tidak mengapa, mungkin ini Ujian Tuhan buatku supaya lebih BERSABAR! lagipun
Hp itu tidaklah sepenting mana! 

Aku bersyukur sebab masih ada Blogger dan FB untuk menghubungi kawan2ku! :)

Itu saja ceritanya!
furrballpandaemoticon

Ayat tersurat :Saat manis bersama Hp..
Hp - Tiada dalam gambar.


 Ayat tersirat : Eh? sejak bila aku 
                    bercermin mata..
                    sejak azali.  
         


Walaubagaimanapun, aku tetap rindukan Hp aku...
                                                            MISS U A LOt, Sony Ericsson S302

Seminggu je... Hahah








                             

8 comments:

fyna said... http://i.imgur.com/mkiht.png

alololo...sbr e dear...

CintaZulaikha said... http://i.imgur.com/mkiht.png

hakhakhakhak...ayah lebey memerlukan~~sabor je la dik..

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

CintaZulaika: ya... ayah saya lbih mmerlukan.
huhu :) lgipon itu hp dya dulu..

nelly said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Dulu Nelly pun tak boleh hidup tanpa hp !
now , dah biasa kalau tak ada hp ~

=='

Munie Blushious said... http://i.imgur.com/mkiht.png

hehhehe,,, bertabahlah cik tiya... sy punye HP nih buat kunci jam nak bangun subuh jer... dah takde kegunaan lain selain tuh... heheheh

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

wah, bgus betulla kalian neyh!
iktibar, jgn terlalu OBSES dengan talipon,:)

adan said... http://i.imgur.com/mkiht.png

sy pakai sony gak.. ^_^

9n0L4 said... http://i.imgur.com/mkiht.png

memanglahhh hp ni nyawa tau. hehe. tak hidup kalau takde. ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...