Followers

Wednesday, 20 April 2011

Itu Minyak Masak Terpakai

Assalamualaikum dan Salam Rakyat Malaysia!

Sebulan yang lalu , teya telah dapat tahu satu benda yang baru. 
 Mari ucapkan terima kasih kepada ummi teya kerana dia telah memberitahu yang 
minyak masak dalam plastik seperti ini 

Adalah minyak secondhand !!



Argghhh... kenapa teya baru tahu sekarang..!
Anda semua dan tahu ini sebenarnya minyak recon? 
Perasan teya: sangat malu!boyemo

Syarikat minyak2 masak ini telah membeli,mengumpul dan memproses semula
minyak yang telah digunakan di  mana2 restoran Islam
dan membungkus semula mejadi minyak yang baru.
Sebab itu harganya pun murah berbanding
minyak masak yang original seperti dalam botol ini.
ini adalah minyak masak yang ori

Oh... kenyataan ini sangat logik dan masuk akal kerana minyak masak memang
boleh digunakan semula selepas menggoreng!
Kecuali kalau goreng lauk. Pernah tengok kan kalau lepas goreng ikan ,
minyak tu bertukar jadi hitam! Itu tidak enak untuk guna semula..
Enak sangat kalau makan dengan nasi, buat lauk minyak! Pergh! Sedap...
boyemo
Sebagai orang Islam, teya sangat sedih kerana ada mendengar berita yang ada 
segelintir syarikat pengeluaran minyak masak terpakai 
telah membeli minyak masak daripada restoran bukan Islam!
Ingat, masakan bukan Islam ada yang tidak halal..
Sedih betul teya dengar, mereka hanya mahu kaut untung!
*
*
*
Walaupun minyak terpakai atau minyak ori,
ianya tetap boleh digunakan!onigiriemoticon

Ermmm.. Teya dah tau sebulan lebih tentang perkara ini. 
Dah lama,kan? hahah..
Tak sangka minyak masak ada juga yang terpakai. Teya ingatkan
Baju Bundle dan Kereta Terpakai Saja!
whitekittenemoticon

Tak ada yang menarik, cuma kereta terpakai
gambar dipetik: drp boyfriend teya, Google

Baiklah, sekian saja laporan untuk hari.
Saya penulisbelogteya, Dear Diary, TV9. Kembali ke angkasapuri.














18 comments:

Inani said... http://i.imgur.com/mkiht.png

ececece..cam wartawan muda la teya nih..hehe..tapi btul apa yg teya cakap tu..sedih la sebab minyak tu diambil dari kedai bukan Islam..kita org Islam ni semakin terdedah ngn makanan2 haram ni kan??masyaAllah..^^ so kawan2 toksah la beli minyak murah.hehe

nelly said... http://i.imgur.com/mkiht.png

dah boleh jadi wartawan .apa lagi ?
teruskan ..hahaha

Hasnah Abdullah said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Haha.. hasnah pun baru taw hari ni.. =..=
penah jugak beli yg recon tu..tp jarang la..

syairahmohdanuar said... http://i.imgur.com/mkiht.png

waahh!!minyak pon ade ori ade tak eh.sy br tahu -___-'

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Inani : emm.. btoi3..! kita pom kdg2 ta thu mnyak tu amek drp mne..
senang beli yg ori jer. :)

nelly : ade ciri2 ke? ahaha
ayat bwah tu ntah pape an??

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

hasnah abdullah : yup! seharusnya bek jrg2 sbb kite waswas kan..

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

syairahmohdanuar: yeayea.. ada owang bwu tahu gak! :P

Cikbeyla Nabiella said... http://i.imgur.com/mkiht.png

tak elok kan kalau pakai minyak terpakai? mase tuh ade dgr org ckp cmtuh. minyak yg diguna tak elok untuk diguna pakai lagi.

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Mmg seeloknya cm tu.
tp, kat umah guna jgk je.. :)

misz athiqah said... http://i.imgur.com/mkiht.png

huhu....baru tau pasal fakta nie...huhu..cis!!!...pengguna telah diperkotak katikkan...huhu...thanx 4 dis info..=)...

nelly said... http://i.imgur.com/mkiht.png

all the best ..hahahaha

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

misz athiqah: welcome! dgr mcm geram giler kan?

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

nelly : tq, nelly :)

cikcomot said... http://i.imgur.com/mkiht.png

macam nie pun ade ke?
minyak recycle?
geli nye..
huhu

nasib baik tak pernah beli lagi minyak cenggitu.. uhu..

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

cik comot: geli ek?? huhuhu
teya dah slalu guna myak masak tuh..

nelly said... http://i.imgur.com/mkiht.png

welcome !

amalina ulya dot pink said... http://i.imgur.com/mkiht.png

penah tengok tapi taktaw .
wakakakak :D

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

nelly: dtg selalu ya nelly.. :)

amalina ulya dot pink:
apa yg pnh tgok? apa yg tataw..
heheh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...