Followers

Tuesday, 12 June 2012

Dasyat Jugak Budak Ni

Assalamualaikum ..
Selamat pagi . Teya ceria hari sebab baru balik dari pasar Ceria . Eh ?


Ok , teya ceria sebab teya LULUS Ujian Status Berkomputer yang
teya kata GAGAL hari tu kann ..
 Ha , dah lulus pun . Alhamdulillah  . Hati berbunga2 cinta ni . 


Teya nak cerita pasai adik teya ni , 
Hadi : Halo korang ! Kakak saya memang suka bagi saya femes . Dia pun  nak tumpang femes sekali . menyampah kan?
Umur dia 6 tahun . Tadika Al-Islah . Hari tu teya kan pernah cerita pasal dia dalam entry ni dan entry nu hari tu . Teya tak tau kenapa teya suka cerita pasal dia . Dia banyak kore (kerenah). 

Ini wayar kuning .
Kami semua dapat layari internet kalau ada wayar kuning ni . So , pada satu masa sorang je la boleh main tenet .Teya selalunya kongker . hehe . Si Hadi Aiman ni  GILA main game online
Tapi Ummi suka sorok wayar kuning ni sebab tak nak bagi dia main sangat ! 


Dia , kalau main game , memang tak sedar dunia !
Hadi : Tak sempat kot nak pakai baju . Main game senang lagi daripada pakai baju 

Ini abang dia , Amir Mahfuz . Dia pun GILA game online gak . Tapi , tak berani mintak . Takut kena marah . HAHA .

Dia pun terinin jugak . Tapi mencelah2 cam ni je laa .


Amir : Hadi .... Bagi abang main pulak . Sat jaaa .
Hadi  : Hadi baru main jaaaa ! 
Macam2 budak dua orang ni . Hadi Aiman akan dapatkan wayar kuning dengan apa cara sekalipun . Selalunya , sebelum main game Ummi teya selalu suruh baca buku Anakku dan baca Iqra' dulu . 



Hadi : Iqra' baca dah ...... Anakku baca dah ... Nak buat apa lagi ehh?
         emmm ... ( sambil buat2 berfikir )


Haissshh , teya cukup gerammm bila Hadi cakap macam tu ! Dia baca buku sebab nak main game je ! 


" Minggu ni , Hadi , Amir tak boleh main internet lagi .. Minggu depan baru boleh . Kalau tak , dok menghadap laptop tu sampai satu kerja pun tak buat"

Leteran ibu membawa kebaikan . Dengarlah cakap Ummi wahai adikku sekalian . HAHA . 
Salam  sayang .penulisbelogteya.

29 comments:

Chic Na said... http://i.imgur.com/mkiht.png

tahniah teya. akhirnya.

haha.. nak berebut wayar kuning jugak lah. :)

jelah said... http://i.imgur.com/mkiht.png

wah..tahniah.....dpt fulmark ker?

Cik Kay Jue said... http://i.imgur.com/mkiht.png

wah tahniah teya da lulus! >_<

teya kena pakai wayar kuning tu? teya nyer internet pakai line apa?

anak ku dengan iqra.. masa ckj kecik2 pun ada baca buku tu.. >_<

Pretty Ulya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

tak manahan lah perngai Hadi . macam nur muhammad yg selalu brebut broadband ngn tablet dri abng2 dia jugak ! fening2 -.-'

#tahniah , eh ulya dah ucap dlm sms kan ? hee

CintaZulaikha said... http://i.imgur.com/mkiht.png

org tua pon leh lalai bila main, ni kan pulak bebudak, feveret tuhhhh...

Adylia Qarissa said... http://i.imgur.com/mkiht.png

seronok main yea adik

nurul hazirah said... http://i.imgur.com/mkiht.png

wahh . tahiah eah sis . :)

eah wayar kuning tuh tuk ape >,< hihi :)

Nurulee said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Tahniah, Hehe. bebudak sekrg ni memang gila game online kan. maju maju =D

http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/pergi-hang-ke-hang-out-ehh.html

kaishin said... http://i.imgur.com/mkiht.png

da lulus ye..tahniah :D..erm cam anak sedara sy je..berebut nak main game :D

9n0L4 said... http://i.imgur.com/mkiht.png

akhirnyaaaaaaaaaa. tahniah. ;)

Annisa mulia said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Adik saya pun. selalu main game online..
:D

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Chic Na : terimakasihh :D marila berebut dengan kami beranak . haha

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

jelah : tak pun 47/50 jee . uhuu :D

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Cik kay Jue : haha , terimakasihh :D
teya pakai streamyx . tu la kan tak pakai wifi

teya pun baca anakku dulu . haha kan ?

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

pretty ulya : hai ulya ! huhuhu . aku rasa macam nak jumpakan depa orang sekali . mesti ngam

# aah dah ucap . terimakasih jua ! cantik profile pic !

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Cinta Zulaika : tu laaa . haha, teya pun suka jaa

Adylia Qarissa : alwayss .. :P

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

nurul hazirah : wayar kuning utk sambungan internet , rumah teya tak pakai wifi :D

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Nurulee : betul10
singgah blog anda juga :P

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

kaishin : thanks a lot ! huhu . budak2 kan , macam2

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

9noL4 : terimakasihh , :P suke suke


Annisa mulia : same la adik kite :)

jaakechik said... http://i.imgur.com/mkiht.png

jaa yg ada 10 komputer kt umah ni pom berebut jgk ngn en.suami and customer tau..hahha...jaa kan buka cc so berputih mata laa..kalo customer penuh...huhu...

jaakechik said... http://i.imgur.com/mkiht.png

btw. tahniah dah lulus ujian tu..hehehee

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

jaakechik : ooww kak jaa bukak cc ke ? best laa boleh mengadap tiap2 hari . :D

welcome kak jaa

fiQRa said... http://i.imgur.com/mkiht.png

adeiii comel pulak tgk adik2 teya ni :)

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

tak nampak muka pun . aha :D

drzira said... http://i.imgur.com/mkiht.png

haha..budak sekang..gram btul..adik sy suke ngadap lptop gak..ble tye adik ni nak pki spek ke? dy bley kate nk.hah

9n0L4 said... http://i.imgur.com/mkiht.png

lepas ni boleh la beli kete pulak. hehe.

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

drzira : hahah , sanggup pulak kan ?? macam2 budak2 ni

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

9noL4 : betul10 ,... haha , eronoknyee ..(padahal lesen L tak dapat lagi (: )

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...