Followers

Tuesday, 26 June 2012

Cikgu Memandu #2 : Cikgu Zulkifli Tak Wujud

Assalamualaikum ,
Sape kate ?  Sape kata Cikgu Zulkifli cikgu memandu teya ? 
Ok laa . Mintak maaf bebanyak , tadi teya pergi praktikal di Adilcap GSM . Macam biasala kan kena jumpa kerani Aisywarya Rai dan kena thumprint dulu .

“ Apa nama cikgu , adik ?” 
tanya Aisywarya Rai itu . Haiihh , hari tu dia bagitau teya , dia pulak lupa .

“ Err .. saya tak ingat laaa...”
“ Tunggu sekejap ea ..” Kerani India cantik itu terus mencari Cikgu Teya . Beberapa minit kemudian , dia keluar bersama pak cik mana entah ? Mana cikgu Fizo Omar ni ,tak de pun .
Pak cik mana pulak ni ?

“Ha .. ini cikgu adik . Cikgu Yusoff .. “ 
Aisywarya Rai itu menunjukkan ke arah pak cik yang nampak baik tadi .... Teya hanya tersenyum .

Hancur berkecai harapan teya . Rupanya cikgu yang teya idamkan seperti Fizo Omar atau Remy Ishak tidak menjadi kenyataan . Malah , rupanya tersalah dengar nama cikgu pulak tu .Nama Cikgu ni ... Cikgu Yusoff , BUKAN CIKGU ZULKIFLI !  Cikgu Zulkifli tdak wujud pun dalam senarai guru2 di pusat memandu itu . Apakahh ??
Agak cam mana laa , kalau blajar ngn Cikgu Puff ni ? Asyik kembongg je
Menurut makluman korang semua , sebenarnya bawak kereta manual ni , susah juga ya . Teya sangat penat memulas stereng ,  menekan clutch , dan menukar gear . Teya sangat lambaaat belajar dan selalu dimarahi oleh cikgu Yusoff tadi .

“ Jangan la marah2 cikgu . Saya dah bayar RM600 ni . Mahal ni , cikgu ..”
Teya pasti kata2 itu hanya mampu tersekat di kerongkong teya .
Penaaat sangat 2 jam setengah belajar kereta . Sampai 12.30 pm , LAPAAAR sangat .

“ Haihh . Tak boleh jadi ni , nanti lebih teruk aku kena ngn cikgu tu . Lebih baik aku belajar kereta Abbi aku dulu yang manual ni ."
Besar gedabak kereta ni . Tak padan ngn Teya yang kecik dan comey ni . Haihhhh

Sementara itu ,
Sebelum ke kelas 
Selepas Kelas
Macam mana pengalaman korang belajar memandu ? best ke ? Cikgu baik hati ke ? Cikgu korang hensem ke ?
Last but not least , 
Teya dah bubuh pengomentar tegar dalam blog ni . Selamat Mengomentar yup !

29 comments:

Ulya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

yes ada narvellous pengomentar .
ni nak komen bnyak2 ni ... heee :)

aipp cikgu tak wujud . hahahaha .
hancur berkecai nak tngok atiyah upload pic fizo omar hrini . kui3~

comel lagi muka selepas . lalala~

nn lylyn said... http://i.imgur.com/mkiht.png

okla tu =) kang muda2 gatai raba2 sane sini susah

Aisya J said... http://i.imgur.com/mkiht.png

haha macam syok je! cikgu driving dulu bestt sempoi je siap ajak tgk wayang bahaha -_-"

leakedknowledge said... http://i.imgur.com/mkiht.png

ak dh habaq dh tp hang xnak dengaq..kahkahkah gelak evil :)

yana yani said... http://i.imgur.com/mkiht.png

waa bestnye..yana bru jer abis amik lesen moto..:) lps ckp umo bru nak amik kete plak :)

Chic Na said... http://i.imgur.com/mkiht.png

hahaha.. teya tertipu. time blaja mmg la susah nnti dah terer kacang je. dulu ms cik na amek lesen, cikgu muda, hensem lak tu. kite lak jd segan. huhu.. ;)

Chic Na said... http://i.imgur.com/mkiht.png

yayy cik na pun tersenarai ek. tegar ke? huhu.. xdpt nk shout dkt chatbox la. problem. ;)

9n0L4 said... http://i.imgur.com/mkiht.png

haha. punah harapan ye. takpelahhh. bljr rajin rajin. lame lame nnt bese la tu. insha Allah. :)

Cik Kay Jue said... http://i.imgur.com/mkiht.png
This comment has been removed by the author.
Cik Kay Jue said... http://i.imgur.com/mkiht.png
This comment has been removed by the author.
Cik Kay Jue said... http://i.imgur.com/mkiht.png

macam ckj dulu ckgu tu muda orangnye... hensem tak la ensem tapi boleh la... siap belanja minum lagi.. hehehe tapi bila dia stress dia suruh ckj benti kat tepi jalan.. dia keluar hisap rokok.. hahaha..

memang penat teya... first time kan.. habis 4 kuderat kita digunakan.. kedua kaki dan kedua tangan.. pening pun ada semua kena gerak.. lama2 ok la tu.. good luck teya.. :)

~~oOpEt~~ said... http://i.imgur.com/mkiht.png

tiba2 rindu la pula ambik test jpj dgn abg jpj xhensem :D org lain dpt jpj hensem -.-"

kaishin said... http://i.imgur.com/mkiht.png

punah harapan nak belajar ngan fizo hehehe

adibahfaizah said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Haha. baca tajuk trs trgelak..tringat entri teya yg lepas.:) musnah harapan. .blaja kete mmg penat an. haha

LiLy @ MumMyQiStInA said... http://i.imgur.com/mkiht.png

hehe..ingatkan cikgu tu mcm Fizo tadi..punahlah harapan.. :)

NURUL NAJWA said... http://i.imgur.com/mkiht.png

gud luckk! :D

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Ulya : hahaha . teruskan komen ya Ulya . bagus2

tu la , kesiannya teya . ngatkan dapat cikgu hensem .

ye ke ? dua2 huduh jaaa . muka tak boleh blahh .. :)

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

nn lylyn : hmm , kdg cikgu tua pun gatal . hahha

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

yana yani :tahniahh dah ade lesen moto . teya yg dah tua ni pun tak de lesen moto . tak ambik dah kut . haha

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Chic Na : hehe , betul2.kecewa sangat .

Takpe , kalu hensem kita malu pulak kan . haha

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Aisya J : iyee ke ?? untunglaa . haihh macam dia nak ngorat je tuh . ahhaha

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

leakedknowledge : huaaaa .. ): malunyaa . sedih . tapi memang aku memang dah agak pun . kahkah

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

9n0L4 : terimakasihh , kak .teya akan chaiyokk !

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Cik Kay Jue : haiahh untungnyaa cik kay jue dapat cikgu cam tuu ..belanja minum plak tuu

memang pun , hari tu teya sampai peluh2 ):

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

kaishin : hahha , berangan je . teya kuat berangan :D

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

~~oOpEt~~ : harap2 abg jpj teya hensme gakkk . kuikui

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

adibahfaizah: ha'ahh musnah harapan . tak pe musnah harapan berangan je :)

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

LiLy @ MumMyQiStInA : aah , punah habess semua . HAHAH

NURUL NAJWA : thanks najwa :D

noor syafiqah said... http://i.imgur.com/mkiht.png

ala cik teya saya pon nak jugakk....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...