Followers

Friday, 18 May 2012

Siapakah Generasi Terakhir Umat Manusia ?

Assamualaikum awak yang comel tu , alololo comelnye !
Gerammye , kenapa awak comel  sangatt ?? ayat tulus ikhlas daripada penulis



Teya baru habis baca Majalah Solusi ni , semalam .Teya sangat
terkesan apabila baca artikel ni bertajuk   . . .



Generasi Terakhir Umat Manusia 


Sebelum kiamat nanti , ada golongan umat manusia yang terakhir yang
hidup sebelum kiamat . 
Korang  nak tahu tak apa ciri-ciri mereka ?


Mereka ialah golongan yang tidak beriman yang berbaki setelah meninggalnya
semua generasi tauhid di muka bumi ini . Islam , akhlak , malah 
Al-Quran yang mulia turut hilang dari bumi suatu hari nanti .






Tak kenal Allah
Sifat pertama yang paling ketara - kejahilan mereka tentang Allah Tuhan Yang Maha Esa 


Mereka tidak pernah mengenal dan menyebut namaNya dalam kehidupan .
Daripada Anas bin Malik , Rasulullah saw bersabda ;


"Tidak akan berlaku kiamat sehingga tidak ada lagi orang yang mengucapkan :
 'Allah , Allah  . .' (riwayat Muslim)

Apatah lagi solat , puasa dan ritual ibadah dan hukum2 Islam yang lain !


Kaabah Runtuh
Sepanjang puluhan tahun , tiada siapa lagi yang datang ke Makkah , apatah lagi beribadah .
Untuk melihatnya pun mereka tak enggan .Ini menunjukkan iman telah hilang sama sekali di hati seluruh umat manusia ketika itu .


Keadaan semakin parah apabila datang
 sekumpulan orang dari Habsyah(Ethopia) datang ke Mekah lalu runtuhkan Kaabah !

sanggupkah melihat Rumah Allah yang cantik Subhanallah ini diruntuhkan ??

Mereka mencungkil satu persatu batu-batu binaan rumah Allah ini untuk mencari harta karun yang dipercayai tertimbun di dalamya .


Rasulullah bersabda :


"Seolah-olah aku melihat seseorang daripada mereka ,berkulit hitam dan renggang di kakinya, sedang mencungkil batu-batu kaabah satu persatu ,"
(Riwayat Al-Bukhari)


Kota Berhantu
Kota Madinah Al-Munawwarah yang suci lagi mulia dibiarkan kosong ! Madinah tidak lebih daripada  sebuah kota 'berhantu' . 


Tiada makhluk yang tinggal di sana melainkan haiwan yang buas dan burung liar ! 

Masyallah , bila teya nak sampai sini ?

Fenomena ini menunjukkan betapa kerasnya hati manusia ketika itu . Mereka tidak lagi merindui Nabi Muhammad saw dan para sahabat baginda . Kota Madinah yang dipenuhi cahaya keimanan tidak dapat menembus kegelapan hati-hati mereka .

Daripada Umar Al-Khattab, Rasulullah saw bersabda :

"Seorang pangeran nanti akan melalui pinggir Kota Madinah dan dia berkata ,'Tempat ini dahulunya dipenuhi ramai kaum Mukminin." (Riwayat Ahmad)


Seperti Keldai
Apabila keimanan kepada Allah merosot , maka sifat malunya dan kesopanan juga akan turut lenyap .


Zina , Homoseksual , dan pelbagai seks sumbang berlaku saban hari tidak kira masa atau tempat . :(

Daripada Abdullah bin Amr , Rasulullah bersabda , maksudnya :


"Tidak akan berlaku kiamat sehingga kamu (manusia) berzina di tengah-tengah jalan seperti keldai ."

Abdullah berkata : " Adakah sebegitu akan berlaku ?"

Baginda menjawab :"Ya , itu pasti berlaku."
(Riwayat Hibban)

Ini yang paling menyedihkan yang teya baca . Perilaku menjijikkan ini menjadi fenomena global . Pada waktu itu manusia terbaik antara mereka yang masih punya sedikit perasaan malunya . Mereka memang tidak dapat menghalang , namun hanya dapat berkata kepada pasangan berzina :

"Cubalah meghindari jalan . Janganlah halang orang yang sedang berjalan"
Better keldai ni lagi . Manusia masa tu BODOH
jauh lebih BODOH



Mabuk
Apabila dunia semakin rosak , maksiat dan dosa memenuhi seluruh pelosok dunia , Allah menjadi semakin murka 


Allah memerintahkan Malaikat Izrafil meniupkan tiupan sangkakala tanda kiamat . Mereka lari lintang-pungkang dan memekik bagaikan orang mabuk , walhal mereka tidak mabuk . Mereka berkeadaaan sedemikian akibat azab Allah yang sangat pedih 


Daripada Ibnu Mas'ud , Rasulullah saw bersabda maksudnya :


" Antara manusia- manusia yang paling buruk ialah mereka yang masih hidup sewaktu berlakunya kiamat" (Riwayat al-Bukhari)




Memperlambat Kiamat 
Kita tak dapat mengubah realiti ini namun ,kita juga tidak mampu menahan perjalan masa . Namun , ini tidak bermakna kita pasrah begitu sahaja . Paling tidak kita berkesempatan memastikan zaman itu tidak berlaku pada zaman kita !


Syeikh Nuruddin berkata :


"Para penuntut illmu ialah orang yang memperlambat kiamat . Merekalah yang berjasa menyelamatkan dunia ini hingga ke hari ini . 
Kalau bukan kerana mereka , dunia telah lama hancur ."


Dengar tu , rakan2 ! Kita la penuntut ilmu itu !

Ayuhlah kita mengekalkan generasi dengan ilmu dan iman agar dapat menghadapi pelbagai masalah pada masa depan yang lebih mencabar 

Ayuhlah mencintai Rasulullah dan kekalkan sunnah baginda kerana
Selagi cinta Rasul berada dalam hati pemuda/pemudi , Selagi itulah 
kedatangan kiamat dapat diperlambat !!



Semoga Allah menjauhkan diri kita dan orang yang kita cintai kepada kemurkaan dan azabNya . Amin ya Rabbal Alaminnn . 

Teya sayang korang semua ! jujur ikhlas, seikhlas mungkin .penulisbelogteya.

19 comments:

nana kamarul said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Nauzubillah min zalik. Takutnya. Terima kasih kerana mengingatkan :)

Chic Na said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Nauzubillah.. nice sharing sis. :)

FARHAN said... http://i.imgur.com/mkiht.png

amin ya rob!.......

ya Allah.. sesungguhnya byk dosa ku padamu.. T_T ampunilah dosa ku Ya Allah..

nice sharing.. =)

KorN said... http://i.imgur.com/mkiht.png

majalah solusi ni bagus. byk info dalam nya lebih2 berkaitan islam...

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

terima kasih kembali . Semoga info ini menjadi iktibar buat kita semua . :)Sama2 berubah ke arah mencari keredhaanNYa .

♥ MS ♥ said... http://i.imgur.com/mkiht.png

nauzubillah. moga2 dijauhkan dari golongan2 manusia begini :/

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Amminn Ya Rabbbal Alaminn

jia creatifelt said... http://i.imgur.com/mkiht.png

good n superb info.teruskan.follow sini.if sudi singgh la blog sy

gadis oren said... http://i.imgur.com/mkiht.png

takutnyer biler pikir pasal kiamat .

Amalina Ulya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

perkongsian yg bagus .

seram ak dgr pasal kiamat2 ni , atiyah ..

hazfee said... http://i.imgur.com/mkiht.png

amin. thanks share.
sama2 la kita berubah dan ingat mengingati

LuVidA^^ said... http://i.imgur.com/mkiht.png

info yg bagus... tq

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

Amalina Ulya

dan

gadis oren : tu laa, teya pun takut ! dah la sekarang akhir zaman .

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

LuVidA^^ dan hazfee : ok , sama2 . semuga kita semua mndapat iktibar .

jaakechik said... http://i.imgur.com/mkiht.png

jaa xpenah beli majalah ni, hrmm..bleh beli jugak ni.

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

beli la , beli lah , teya promote ni . haha

Cik Kay Jue said... http://i.imgur.com/mkiht.png

terima kasih atas perkongsian ilmunya.. dapat tambah ilmu hari ni... :)

putryteya said... http://i.imgur.com/mkiht.png

sama2 , hehe .

Eyesha Zaidin said... http://i.imgur.com/mkiht.png

majalah solusi memang bnyak info ..Gen -Q pun best jugak..^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...